fredag 2 mars 2012

Barnehageplass.........redo??

Ja det efterlängtade brevet från Baerum kommune kom igår.. men var det så efterlängat då jag väl öppnade det??
NÄ.................
Började böla å måste springa hämta min son som inte fattade någonting av att hans kära mamma bara grät :( stackars liten..
Jag vill han skall gå i barnehagen, det är bra för han, får han vänner, som han kan bjuda på kalas;), lära sig dela med sig, leka, bli social, ja bara positiva saker.. men när jag väl ser när han skall börja så kommer det massa tankar upp..
Han är ju så liten, min lille lilltass.. <3
Men han är ju inte liten, han börjar ju bli en stor ..snart 15mån..
Bara jag som är löjlig tror jag..
Tankar som.. tänk om han inte älskar mig mera för att jag går ifrån han.. tänk om han inte vill komma hem med mig då jag väl kommer??
Uff hemska tankar..
Men vet väl innerts inne att det inte kommer bli så.. men blev bara så lessen..med dessa hemska tankar..


Det blev ialf bättre efter vi tok oss en tur upp till barnehagen..våravdelning heter Blåbær:)
Bara välkommnandet jag/vi fick, det kändes liksom "hemma" så som jag vill det skulle kännas..
Vi fik sätta oss ned, prata lite å dom gav mig lite tips, jag frågade lite om för sorts kläder å då fick jag beröm för vad han hade på sig nu var super dagis kläder:) det var ju kul, men lite väntat med tanke på att tante Cecilie har hjelpt oss, heheheh..
Sen sa dom att vi är hjärtligt välkommna igen hur mycket vi vill innan vi börjar ordentligt, komme leke litt, spise å vare sammen med de andra barnen..
Så det var trevligt:)


Haft en super dag idag, massa goda besked, hjälp, tillmötesgående ..så jag känner mig lycklig <3



1 kommentar:

  1. :-) Grattis till platsen! det kommer säkert att bli jättebra!!!

    SvaraRadera