söndag 22 april 2012

En kreativ helg sammen med Trulz&mamma

Dagarna har gått så fort sedan jag kom hem från sjukhuset, då jag opererat knät. Har mestadels bara legat på soffan som ett miffo mens mamma har vart "mig" ..gjort det som jag brukar göra:) På ett sätt skönt för jag har bara vart.. inte gjort något, spelat lite ,kollat tv i lugn&ro, sovit mitt på dagen, hehehe.. ordnat med bilder&dyl..men samtidigt jobbigt när jag gärna vill hjälpa till men faktiskt inte får..hmm.. men framsteg ialf!!

Så denna helgen tänkte jag, nu skall vi vara kreativa:) åh det har vi faktiskt varit, även jag, på mitt lilla sätt..
Vi tog ut sykkelvogna efter att Trulz kommet seg fra barnehagen i fredags, självklart skulle Trulz vara med då mamma satt ihop,sen så tenkte jag att sedan jag inte kan cykla med Trulz än så kan han ialf få sitta i den, köra lite så kansje han inte blir så rädd när vi väl skall cykla:) fast rädd kansje var att drog i..han storälskade det.. å då hoppas jag verkligen att han kommer älska när jag skall cykla med honom, för jag bara längtar tills jag kan gå ut å cykla med honom:) snart ..snart .. snart..
Men man kan ju säga han blev förbannad då vi skulle ta han ut från vagnen..han tyckte det var så kul:) vänta du bara Trulz, vi skall ut var dag skall du se:)





Lego lego lego i massor har lillen, men han tycker det är mer roligt å slänga allt ut från kassarna än att bygga, hehehe.. tror kansje hans mamma tycker det är roligare..hahaha.. men huvudsaken man sitter ned tillsammans å gör något el hur??
Köpte en sån gör bra Lego/Duplo platta i Ullared, ångrar jag inte köpte en el kansje 2till, men det borde vel finnas här, smart var den ialf.. så det skall jag titta efter:)
Fick ialf byggt lite, og ett kempe högt torn, inte kansje lutande tornet i Pisa utan mera en skyskrapa..hihihih..
Sen kom terminator Trulz å krascha allt samman.. hihihhi..









Sen bakade vi/jag en sockerkaka, Tigerkaka.. åh Trulz fick självklart smaka på degn, var det gott tro??
YES!!





Åh sist men inte minst.. innan badet tog vi fram fingerfärgen som jag köpte för en stund sen, men har faktiskt inte haft tillfälle att ta dom fram, men det tog vi tillfälle idag:)
Trulz tyckte det var ganska spännande till en början, vem gör inte det då man får kladda med en massa olika färger i händerna..hahahah.. men efter en stund då han blev kladdig så var det inte lika kul..hihihi.. men det var kul å testa ialf:)fick oss en liten skrattstund ialf..






En härlig söndag som slutade med att Trulz somnade på ½ sekund.. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar