onsdag 2 november 2011

Blott den dagen..............

Ja då har vi kommit till dagen då jag har slutat amma..,men det kan hända att det blir en gång på morgonen, det beror på om han tar vällingen eller inte.. det har vart en underbar tid, mysigt, lite spec.. något jag verkligen önskar alla kvinnor få uppleva..

Hade ju tänkt amma upp till han var 1år, ialf morgon&kväll.. men jag började känna vid 10mån, att han faktiskt var lite "stor" , började kännas konstigt, sen så vet jag ju oxå att den melken jag har nu är ju bara kos.. så något spec näringsriktig är den inte..

Så jag bestämmde testa välling..hmm, antingen var det flaskan, eller nappen på själva flaskan för han ville inte ha tänkte jag då..
Testade en gång till på kvällen men det gick inte då heller, jag gav honom på sked innan å han åt den, så då kunde det ialf inte vara att han inte gillade den..
Men efter mkt tankegående så kom jag på.. han får ju Godnatt gröt.. hallå mamma, det är ju samma som välling, inte konstigt att han inte ville dricka den, han var ju mätt.. stackars Trulz.. sorry baby!!

Imorse gick det bättre, hade oxå förberett en flaska med utspädd gröt, men den åt vi aldrig, el han..men han görar med nappen i munnen, så en ny napp måste jag köpa till flaskan.. men han åt, inte mycket som 2dl, kansje 1dl :)

Jag får se om vi fortsätter med vällingen, han älskar ju sin gröt, å det håller honom hela natten lång, men välling i ottan kan han ju alltid få;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar