tisdag 16 oktober 2012

Höstdugnad:)

Idag var det vår första dugnad dit vi har flyttat:)
Dom hade vårdugnad i år men då hade jag op mitt knä så då låg jag på soffan..
Men idag var vi med..

Vi kratta löv, klippte buskar, motorsågade stubbar ( el det var Kjell:) såg till så att hösten nästan var helt borta..
Trulz hade sin egna lilla kratta och tyckte det var skoj..
Vi var inte så många, lite dåligt igentligen med tanke på att det är så många som bor där och det är ju inte för någon annan som vi städar vår gård än för oss själva:)

Trulz&jag kunde inte vara med tills dom slutade för lilltassen började bli hungrig&trött..
Men nu har vi ialf vart med!!

Dagen slutade med mammas (mormor) hemmalagade kåldolmar, vilket jag älskar å även Trulz, han bara hivde i sig maten, 2½ dolmar, ½potatis+sås.. men det är inte bara han som älskar mormors kålisar..även Snurran som tog resterna:)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar