fredag 12 oktober 2012

Kristallsjukan??

Det började i helgen då jag kände mig "sjuk" el förkyld å väldigt trött, men det blev inte så mkt mer, som tur va..
Men tröttheten fortsatte och jag ville nästan gå lägga mig då Trulz la sig vid 19, men det går liksom inte..men la mig ganska tidigt i sängen och kollade film..

Men sedan blev det bara värre med att det kände som om ja skulle svimma då jag typ satt framför tv'n, eller om ja typ stod upp så helt plötsligt blev det svart å om jag då blinkade då kunde jag inte hitta blicken..gör skummelt..
Började väl reagerade då jag stod uppe på kracken och fogade hallen mens Trulz var på sidan av mig så skulle jag gå ned så höll jag på missa stolen med foten.. den kvällen blev allt gör mycket värre..
Så ringde fastlegen min dagen efter och var hos honom och efter tester så konstaterade han att jag har fått Kristallsjukan ..hmm, läste ju lite på nettet på kvl innan men tänkte nä inte jag..
Inget man kan göra, bara ta det med ro.. å man vet igentligen inte varför man får det, det kan bara komma..
Men med tanke på att jag vart lite stressad och orolig av olika anledningar så kan det ha framkallat detta..det sa fastlegen min også..
Han förklarade ganska bra vad igentligen kristallsjukan var. Det är som när du sitter på ett flygplan så der du när planet går upp, du ser när det går ned, du ser när kabinpersonalen kommer med serveringsvagnen.. så är dessa sk "kristaller" i rätt rikting i örat som förer signaler till hjärnan. Men när det då blir att du står rätt upp, men det känns som om du står å lutar dig bakåt, då är "kristallerna" i obalans och då får inte hjärnan signalerna riktigt..

Men väldigt äckligt detta.. och skall väl igentligen ta det väldigt allvarligt sedan jag är ensam med Trulz så han inte vaknar upp en natt och har en avsvimmad mamma.. han kan ju liksom inte ta telefonen å ringa mormor..hmm..

Men idag kommer mormor/ mamma å stannar dessvärre bara till söndag men kansje på dessa 2dagar det blir ngt bättre, hoppas..

Får bara ta det med ro..


1 kommentar:

  1. Så mysigt att mamma/mormor kommer på besök. Tror säkert det hjälper om du får vila ut ordentligt. Så ta det lugnt och njut av att mamma/mormor är där och kan ta hand om er :-) Hälsa henne från mig.

    SvaraRadera