torsdag 11 april 2013

Etapp 1 klar.............nästan :)

Nu när man så gott som bara " ligger " här på soffan..hihihi.. gö ju inte det då, men man är ju inte lika aktiv som man var innan man op sig..
Men då jag tid till å fundera på hur jag vill ha saker&ting.. google har väl blitt min närmaste vän nu det sista.. hehehe..
Funderar mkt på när jag skall dela sovrummet vårt, hur jag vill ha det..vilken säng Trulz skall ha, skall jag köpa en säng el skall jag laga en säng..??!!??..

Sovrummet skall ialf delas till nästa födelsedag, då han fyller 4år.. just nu känner jag inte att han är mogen för å ha " eget " rum..
Hur vi skall göra.. det vet jag inte än, men har ideer som jag skall ta upp med snekkern min..og når vi skall göre dette..
Sängen blir å bygga en.. vill liksom bygga den upp så han kan ha lite space under liksom, inte högt nu utan tillräckligt med tanke på att han fortsatt är liten :)
Har redan kollat ut vad jag skall köpa å hur jag skall göra :)
Hela hans rum är nästan klart.. hehehe.. ialf i tankarna å i bilder.. hihihhihi..

Men nu till första projektet är att nu har jag snart målat alla hans tågräls svarta som jag sedan skall måla själva rälsen silvergrå, tyckte det var så trist å bara ha dom " beige " liksom..det blir riktigt bra :)
Sen har han en skuff under sängen som jag skall lägga en plate, platen skall jag sedan då måla som ett landskap med vatten, buskar/ ängar ..
Platen blir då som en lekebord till tågbanan hans..
Under skuffen har han tågrälsen, alla tåg og tillbehör.. så skall jag fästa ett handtag så han bara kan skyva den undan lite om han vill ta saker i skuffen..

Ideen sitter inne i huvudet mitt så jag hoppas det kommer bli supert :)
Han kommer nog bli glad oavsett.. <3


1 kommentar:

  1. Den som ända hade tiden och kraften och viljan! Go go go maria mor.. <3

    SvaraRadera