tisdag 6 december 2011

1års kontrollen

Spännande dag igår.. 1års kontroll på lilltassen.. som gick galant..
Växer på längden så han är på normal kurva, ligger fortsatt lite efter i vikten, men han gå uppåt ialf åh det är huvudsaken:)

Fick en massa beröm hur duktig han är, åh hur han är med på allt, man blir väldigt glad när ens fastlege/husdr å helsesöster säger man har en mkt duktig son <3
Han är lång utvecklad ialf:)

Men fy vad jobbigt det är med vaccinationen, tror jag tycker det är jobbigare än Trulz..men han skrek något väldigt å blev gör lessen när MajBritt stack honom, å sessutom 2ggr..
Efteråt somnade han i famnen så vi stannde kvar en stund som man skall.. sedan sov han då jag klädde på han å tom när jag putta han i bilstolen..stackars liten..
Men natten var lugn, värre idag.. han har vart lite kinkig, mamma mamma mamma hela tiden.. senare så tyckte jag han var "het" asså, så jag tog tempen, då var den 39,1 så det var bara ge ett stickpiller..men han är fortsatt väldigt varm, vädrar hela lägenheten, prövade ge honom en isglass men det ville han inte ha.. men han dricker mkt kallt vatten, åh det är ju bra..
Hoppas natten blir lugn&fin, så han får sova ialf..
Nu är det strax nattagröt, å sen bara en massa mammakos i soffan <3



Nu är det strax nattagröt, å sen bara en massa mammakos i soffan <3

2 kommentarer:

  1. Usch ja visst är det jobbigt när de får sprutor. Melvin fick också hög feber efter sista sprutan...och snart rä det dags igen...i januari ska han ha nästa..USCH och FY säger jag bara.

    SvaraRadera
  2. Ja skit jobbigt..
    Men är han 15mån då??

    SvaraRadera