fredag 9 december 2011

Ångest/ dåligt samvete..

Uff å uff kan man säga..
Har dåligt samvete, lite ångest ang min son..
Känner mig inte som en riktig mamma :( .. som om jag inte lägger tillräckligt med tid med honom, tillsammans med honom..
Han är ju med mig hela dagarna, alltid med mig om jag gör något.. så jag lämnar inte bort honom el låter han sitta själv i ett hörn..
Det är det med att sätta mig ned med honom ibland hans leksaker, läsa en bok, el vad som helst..leka med honom, stimulera honom..
Vill ju så gärna, men det känns som inte tiden räcker till.. jag vill ju få iordning på vårat nya hem.. så det värsta att han hamnar lite åt sidan liksom.. fast han är ju med mig då jag fixar&grejar.. han gillar ju det..ger mig saker å så..

Men allt blir väl bättre så fort vi får allt klart här hemma.. då blir livet som vanligt igen:)
Å efter nyår skall vi börja gå på åpne barnhagen på Gommerud, rätt ovanför oss.. ialf minst2ggr i veckan, så han får umgås med andra barn.. med tanke på när vi ser andra barn ute så blir han så intresserad vad dom driver med..man ser nästan på honom att han vill vara med.. lille sötnosen min..

Nu är det fredagsmys för Maria mor.. Trulz ligger å sussar gott i soffan:)

2 kommentarer:

  1. Jag har kännt mig lika dan...alltså att jag leker för lite med Melvin. Men han är hur nöjd som helt att vara med och städa och plocka. Idag satte vi upp min julgran på ovanvåningen (mest för att M ska vänja sig inför den riktiga på bottenvåningen sen) han skrattade och snodde kulor och hade sig...han tyckte m a o att det var skotskoj. När sedan mormor städade badrummet var han där runt henne och kollade i badkaret och toaletten... Så känn inte så jag tror T blir hur stimulerad som helt genom att få vara med i vardagen!

    SvaraRadera
  2. Åh vad skönt det kändes, trodde jag kansje var en dålig mamma..
    Tack J.. det värmde..

    SvaraRadera