söndag 20 maj 2012

Ledsen, fundersam..??

Ja vad gör man inte för sina barn igentligen?? typ allt för att dom skall ha det så bäst dom bara kan..

Vart ute på gården nu sen halv11..just vid denna lekplassen så finns det två bänkar, en av dom sitter en granne som jag känner lite granna och snackar med å så, det två som stannar som hon känner så dom alla sätter sig där, såklart ..sen kommer en annan granne, typ grannen som klagade på mig&mamma då vi städade å ställde lite kartonger vid utsidan av min dörr, obs då, men absolut inte i vägen för ngn..men ialf..han kommer åh som vanligt hälsar han inte ens, hmm.. inte första gng detta händer..men vid min bänk så är det bara lilla jag som sitter..men han går å sätter sig vid den andra bänken..vad fan, luktar jag illa el har jag något i näsan??
Sen kommer åter en annan som hälsar på mig meen går oxå å sätter sig vid den andra bänken.. man kan ju börja undra liksom..

Är det ngt fel på mig??
Utstrålar jag sån dålig energi att folk blir rädda för mig??
Kansje jag bara ser helt ut som om jag vill typ sitta sj vid denna stora bänk och faktiskt inte snacka med någon??

Men jag prövar mig komma in i samtalen ang borettslagets nya tv/internett, bla bla.. tror ni dom hör mig?? NÄ.. tror fan dom inte ser på mig ens..
Vänder mig bara till Trulz som leker så fint i sandlådan med en tjej från barnehagen:)

Vi plockar ihop våra saker för jag ser å känner det dags för lunjs på den lille.. sen går vi bara..inegn säger Ha det el ngt alls..
Känner faktiskt att inom mig blir jag ganska lessen, känner mig liksom utanför..jag som aldrig brukar känna så, men ärligt så känner jag det så..

Väl hemma å Trulz äter så tänker jag på det å ögonen fylls faktiskt med tårar..:( så konstigt, så konstigt å ta vid mig av detta så starkt.. jag brukar inte göra det??
Hmm, kansje bara för att jag måste ut på gården..jag vet faktiskt inte..

Men jag måste stå på mig.. är inget fel på mig:)
Jag är en stark, trevlig, lätt å kul Maria..
Det är dom det är fel på!!

Bara gå ut sen när Trulz vaknat å skita i dom, snackar dom inte med mig så behöver jag fan inte snacka med dom heller!!
Dom skall inte få förstöra denna underbara dag då vi kan vara ute så Trulz får lära känna dom andra på gården, jag behöver inte lära känna deras föräldrar!!

Norrmän är väldigt svåra måste jag säga.. inget nytt för det har jag vetat sen jag flyttat hit, 6år sedan nu..
Alla dock är inte sånna som tur är:)

Nä vet ni vad!!

1 kommentar:

  1. Tror det kan vara fröken röd som spökar med dina känslor! Inget att haka upp sig på.. Du är ditt vanliga spralliga positiva jag om ett par dagar igen! Kram som fan!

    SvaraRadera