onsdag 23 maj 2012

Nytt kök :)

Ja då var det dags att äntligen få fixa köket.. efter lång väntan på att få ur tummen så har jag vart å fått en sketch på Kvik :) 30papp skulle köket kosta.. men så fick jag ett tips från en nabo, at rett etter så drar du på Ikea för å se vad det skulle kosta där..
Har ju vart på Ikea innan, men då kunde dom inte hjälpa mig utan man vart tvungen att best tid(2tim al'la 900:-) åh jag bara WTF??
Men jag tänkte jag drar dit sedan jag har allt färdigt, får bara chansa..

Men där var en skit schysst Svensk kille, från Skåne som hjälpte mig ännda från start till mål:) tror ni jag blev glad el??

På Ikea skulle allt med hemlev kosta 23papp:)

Åh det är exakt samma kök, tom en schysstare vifte, dock lite mörkare bänkplattor, men kan ju vara schysst med tanke på resten av köket kommer vara vitt, å jag skall ju måla vitt.. skall sedan vid spisen försöka mig på å lägga mosaik, vilken färg vet jag inte än, rött är ju dödskult, men sedan jag kommer ha en fondvägg i stuen så får det allt bli en annan färg..men annars samma kök, men mkt billigare..

Men frågan  dyrt eller billigt?? bra el dåligt??
Hmm, ja.. men på Ikea är det 25års garanti..

Det lutar åt Ikea ialf..

Fick snackat med Tom som är min snickar granne som ska hjälpa mig.. klart han skall ha en slant han med, men han är ju noggrann å duktig, så jag bet hellre han än en förrättning liksom..
Men skall se vad han skall ha, han säger det är ingen stor jobb, hmm.. för mig men kansje inte för han som vet hur man gör..
Men jag skall ialf skruva ned tillsammans med han, å sen kansje skruva ihop dom skåpen som ja klarar av liksom..det är ju ok, för då får jag ju lärt mig oxå.. kan ju inte leva med tummen mitt i näven hela livet.. hahahahaha..

Men köket blev såhär ialf:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar