söndag 6 maj 2012

Tomt.................

Underbart när mamma nu har vart här hos mig/oss i hela 3v, ok, det var ju mest för att jag hade op knät.. men å ha henne här har vart gör bra, hon har ju tagit Trulz till barnehagen varje dag, på svömming 1gng i veckan, sett till att han har det bra då jag faktiskt inte kunnat, ialf den första veckan..
Hjälpt mig städat, tvättat, lagat mat..

Så TACK mamma <3

Det är alltid skönt å ha besök, å det är alltid skönt när besöket åker hem.. hihihhi..
Men gud vad tomt det blev nu när mamma reste hem till Gbg imorse..:( .. kändes som hela lgh blev så mycket större, allt blev så mkt tystare..hmm..men hoppas det går över tills imon..
Men tomheten efter mamma kommer nog alltid vara där..
Tror tom Trulz märkte av att hans mormor hade rest, han blev änna lite gnälligare..men nu sover han gott ialf.. får ta oss en tur ut så han får komma ut lite så min längtan efter mamma inte smittas av på han..
Men mamma kommer ju igen:) om inte så gör länge kansje..

Ok, har bott här i 6år nu, tiden går bara så fort..jag verkligen stortrives här.. har inte en tanke på att flytta tillbaka, inte som jag känner just nu och faktiskt känt dom sista 6åren, men allt kan ändras..bara med ett blink..
Sen har ju Trulz fötts, han blir ju liksom halv Norsk/Svensk.. sen börjat dagis, sen skolan mm.. skaffar sig vänner, hobbies mm..
Men sen känns det inte som jag har ngt att flytta tillbaka till, inget jobb, ingen lgh..ok, min familj å ett par vänner.. men mitt liv finns här, det är ju här jag har allt..
Men som sagt man vet aldrig..

Men tomheten efter mamma idag har inte vart så stor som denna omgången..
Det var jobbigt när hon gick för hon började ju gråta, det ville jag med..men jag sa till mamma att vi kan inte bli ledsna framför Trulz, då undrar han vad som händer, han förstår inte rikitgt detta än..så det var bara svälja tårarna å se glad ut..
Efter mamma gick satt vi å myste i soffan å han satt å höll mig i armen å lutade sitt huvud emot mitt bröst.. då  kom tårarna :(
Tomheten fanns där men när jag pussa han på huvudet så kände jag mig inte ensam ialf <3

Tack för att du finns i mitt liv Trulz <3

1 kommentar:

  1. du skall ha ett stort tack själv min tös...att du finns där och att du har fått en sådan underbar liten kille...när jag läste vad du har skrivit..så kom mina tårar..dom bara rann och rann..ja det var jätte jobbigt att lämna er..jag grät länge när jag gick ner till bussen..jag var på väg att missa den...men det var bara att bita ihop..kunde ju inte sitta på bussen och gråta...jag tycker att det har varit jätte roligt att få vara med er så länge..och det har inte varit jobbit..för det roliga har tagit över det ...det har vairt jätte roligt att få vara med trulz..på dagis..simhallen..ute ..och bara ha fått vara med honom..och få ta hand om dig..så att du blir bra så du kan ta hand om din son..för honom kommer du att alltid ha..hos dig..jag kan säga att jag älskar er så jätte mycket..och jag saknar er jätte mycket..jag pratar med dig nästan varje dag och jag hör trulz när han går där hemma och leker..jag nästan ser han framför mig hur han håller på...ja som sagt det har varit jätte rolgit.och jag hoppas att vi ses snart igen..jag skall se om jag inte kan komma upp snart igen..det behövs ju inte så många dagar..jag kan ju komma på måndag..och åka hem på lördag..det behövs ju inte mera...puss på och var rädd om er..för jag älskar er..och jag saknar er...

    SvaraRadera