fredag 11 maj 2012

Super mamma


 


Ja imellanåt får man faktiskt kalla sig sj det, ja super-mamma :)
Men sedan att få höra det på omvägar och till en ..ja det är riktigt kul:)

Att vara alena mamma tror kansje många är jobbigt.. vet faktiskt inte om jag skall hålla med om det, för jag sj tycker det är peace of cake;)
Asså tro nu inte att allt är guld och gröna skogar.. för det kan jag lova att så är det verkligen inte.. har allt mött mina demoner..

Men man måste bara ha rätt inställning till hela situation, man måste helt enkelt "gilla läget"!!

Idag när jag skulle hämta Trulz på barnehagen så när han väl får se mig så springer han fram till mig..man ser hela han ler av glädje att nu, nu kommer äntligen min underbara mamma <3 .. åh det känns så underbart å uppleva:)
Men ialf, till saken då.. så berättade en av fröknarna där till mig att dom hade haft morgonmöte igår(då var vi på svömming)men så hade dom "pratat" om mig, Trulz mamma, vilken super mamma hon är.. så underbar son, så vacker, så social, charmerande,så fina kläder, ja det bästa å det man skall ha i barnehagen, att jag lever verkligen för min och det syns att jag skulle kunna göra allt.. bara som nu hoppar på kryckor bara för att Trulz skall få komma till bhg trots hjälp man kan få.. verkligen en flink alena mamma, mer flink än många andra mammor som har en man att lena sig emot..meget impade av att genomgå allt som det innebär å ha barn..

ROS ROS ROS.. ja det är kul å få höra..åh att dom "pratar" om mig..klart man blir glad..
När man är ensam så är det ju inte samma som om man hade en man som faktiskt berämmde en, så jag suger till mig då jag väl får höra sådant!!
Klart får ju höra av mamma dagligen, klart det hjälper och man blir glad..men inte samma som när främmande folk säger det, hehehe..
Sen har jag en väninna här i Norge som ofta säger till mig att shit Maria, hur klarar du detta.. du klagar aldrig, du bara gör..asså på riktigt..:)
Fint å höra det med..
Med sånna ROS om dagen ja då kan jag inte direkt säga det blir svårare, utan det stärker mig, kan man bli starkare än vad jag är, hehehehe..skämt åt sido..

Inte alltid vart lätt..men skulle inte önska bort Trulz för någonting <3
Han är skälet till att jag vaknar varje morgon <3
Det bästa som har hänt mig <3

Super mamma älskar dig <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar