söndag 13 maj 2012

Vestre Björums besöksgård



Idag var det långt ifrån så fint väder som igår.. men eftersom Vestre Björums Gård hade säsongsöppning så ville jag/ vi absolut att vi skulle cykla dit..
Bara trotsa vädret å hoppas et inte började regna, packa matpakke, fast vi hade kunnat ta med pölser för dom skulle sätta upp stora grillar, men efter denna otroligt fina dagen så skall den absolut gentas den oxå, heheheh.. å då tar vi pölser med oss..
Dom hade en liten kiosk som dom sålde kaffe, saft, vaffler mm..

50:- p/p kostade det, kan väl tycka helt ok, men kansje lite mye för barn under 3, men men.. man gör ju inte detta varje dag liksom..så det var det värt och som jag känner mig själv rätt så kan det komma många turer dit:)

Trulz var faktiskt lite skeptisk emot djuren, han gick ju med mig in i hagen å så.. men han ville inte klappa dom el typ stå själv så jag kunde ta kort.. men inte så konstigt, första gång hans er såna djur.. blir nog bättre nästa gång:)
Dom hade tuppar, hönor, kycklingar, getter, kaniner, marsvin, påfågel+ någon annan fågel om jag inte vet vad det var, ankor, grisar, kalv, hästar, åsna, ponny, å en hund som passade på alla djuren, en fårhund, men det var en gubbe som berättade att han är inte dresserad som fårhund för dom brukar bli ganska elaka, åh sen han är bland barn så har dom inte dresserat han så, men att han är fårhund ligger ju i generna:) så man såg hur han hoppade in&ut ur alla hagar för att passa på djuren då dom ex skulle röra sig el gjorde något emot ett annat djur, ganska kul å se på..fin hund ialf!!

När vi sen hade gått igenom djuren å lillen började bli lite trött så köpte vi oss en vaffel och en kaffe, satte oss där det fanns en massa bänkar, gör fin plats.. absolut nästa gång ta med pölser å dyl:)
Sen bar turen hem igen.. å lika som igår så startade den med somning dit och somning hem ;) hehehehe..

Med gud vilken träningsvärk jag har.. hahahaha.. men så gött att kunna cykla trots knä op.. det kommer bli mkt cykling på oss i sommar, det kan jag lova!!

Underbar dag och en underbar utflyktshelg.. bara se vad vi skall finna på till nästa, heheheh..











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar