onsdag 25 januari 2012

Chokladsnittar

När Trulz hade 1års dag så ville jag ju baka något.. så jag bestämmde mig för att baka Chokladsnittar.. trodde det skulle vara svårare än vad det var..enkelt å snabbt gick det och dom blev GÖR GODA :) ..mums..å det bästa av allt så varade dom sig gör länge, ännda in i Januari för sen var dom slut :(
Trulz tycker mkt om dom <3

Så idag har jag bakat mer..tänkte dela detta goda recept:

Chokladsnittar:

200gram margarin
2½dl socker
5dl vetemjöl
4msk socker
1tsk bakpulver
1msk vaniljsocker
2ägg
pärlsocker

Gör så här:

Blanda samman alla ingredienser utom 1 ägg och pärlsocker till en smidig deg.
Dela i 6 delar och forma till fingertjocka rullar. Rulla ut till en plåts längd.
Lägg dom på 3 plåtar med bakplåtspapper. Platta till rullarna.
Pensla med uppvispat ägg och strö över pärlsocker.
Grädda kakorna i mitten av ugnen i ca 12 - 15 min i 200 grader.
Låt svalna något och sen skär i ca 2 cm breda, lite sneda bitar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar