fredag 27 januari 2012

Galen en fredag.. bra el??

Uff å uff.. nu idag har det gått en vecka sen min son bara slutade äta varm lunjs,middag.. bara har han ätit, yoggi, banan, småbitar av falukorv, små bitar ost, ibland brödbitar med leverpastej el makrill.. men ibland ingenting..

Tror jag håller på bli galen !!

Har pratat med helsestationen, även idag för idag kände jag att jag vart gör lessen, han är ingen stor gutt å tycker redan nu han blitt smal asså.. så jag ringde, visst blev väl lite lugnare när jag pratade med henne, men är jag det nu då?? NÄ.. men jag försöker tänka på vad hon sa..
Även hon sa, för denna gången pratade jag inte med MajBritt, hon var såklart fri :O .. men en annan bra helsesöster, hon tror att det är för att han inte är i god form, för vi vet ju själva hur vi är liksom, ingen direkt matkänsla.. sant..  utan jag skulle bara ge honom det han vill ha, även om det nu bara skulle vara yoggi..
Tyckte jag oxå skulle testa avocado+banan för det är mkt fett i.. det har han ätit förut, men tror ni han åt nu?? NÄ.. suckar..
Så idag har han bara ätit lite yoggi, el ialf 3st, lite falukorv, el han åt 3skiver till lunjs, mindre till middag.. nu får vi se hur han äter natta gröten efter badet här..

Sen sa hon oxå att när jag visar oro, frustration så kan jag föra över det på honom, genom att jag sticker in mat hela tiden på honom så kan det bli att han tycket det blir en massa mat.. så det skulle jag sluta med.. utan hellre skippa 2mellanmål å vänta 4tim innan mat igen.. har det hjälpt?? NÄ.. pust..
Nu tar vi helgen så satte hon upp en tid hos MajBritt på onsdag, så skall jag testa detta fram till dess.

Visst jag måste.. det jag ger honom och han bara spottar ut, då får jag bara ge honom något annat.. och om inte det funkar så får han bara äta det han..

Åh oxå sa hon att när barn e sjuka så går dom ned i vikt, går inte att motgå.. men barn tar sig fort igen..

Hoppas verkligen detta bara är för att han inte är bra.. jag märker ju att han är inte sig själv, han snörvlar å näsan rinner.. men allmäntillståndet är hur bra som helst, han leker å skrattar, stojjar å har för sig, vilket var ett godt tecken sa hon oxå :) så jag får väl bara se på allmäntillståndet å försöka oroa mig mindre.. lätt?? NÄ!!


2 kommentarer:

  1. Skönt att du fick prata med Helsestasjonen, även om det var samma svar som jag har gett dig ;-) så känns det alltid bra att höra det från en utbildad person i frågan. Det blir man liksom lite lugnare av. Hoppas iallafall att han blir bättre på att äta och att han snart blir frisk. Tack för en supemysig lekstund på småsenter i torsdags! Melvin var helt slut och somnade på vägen hem :-D

    SvaraRadera
  2. Ja det lugnade mig.. en stund ialf.. nä då.. försöker inte ta ut min frust på T, som hon sa så blir d bara värre.. spottar han ut d så låter jag det vara..

    Idag åt han en hel tallrik m manngryn..
    Men vete fasiken vad detta kan vara..??
    Skall till MB på onsdag..

    SvaraRadera