onsdag 25 januari 2012

Lost Case??

Min väninna Mimmi visade mig en bild på hennes smörgåstårta som hon hade gjort till sin kille idag till sin 40års dag. Var gör fin, såg helt PRO ut ;)
Inte för att jag är speciellt förtjust i smörgåstårta, kladdigt, allt ligger ihop som ett gäng bakterier.. hahaha..äsch!!

Men det fick mig att tänka..VAD F*N ÄR JAG BRA PÅ?? VAD F*N KAN JAG??..shit blev änna deppad:(
Någon stickar, virkar,syr, bakar.. men jag då?? Kan jag något tro?? ..
Hmm..jag vet en sak jag är jävligt bra på: ÄR ATT VARA SINGEL!!
Tragiskt sak att vara bra på!
Det fick mig ännu mer till att fundera på vad jag vill få ut av mitt liv, mer än att äntligen fått barn.. utveckla mig?? jobb?? gifta mig?? ..ha sex??..
Har ju en del intressen, måla, fota, dansa, skriva, musik..
Ska jag börja måla? utveckla?? Utveckla fotograferingen?? ta kurser?? Börja dansa magdans igen?? el Salsa?? El skriva en bok?? Bli Dj?? Keramikkurs?? Bli surrogat mamma?? ..suck&pust..
Ja nu är jag ensam mamma, inte alltid så lätt att få det ihop, kansje får vänta tills han blir något större.. inte för att jag önskar bort Trulz för allt det jag inte kan göra, då är han värd mer än det!!

Får bara fortsätta med det jag verkligen  är skit bra på: VARA SINGEL.. FÖRBLI SINGEL!!
Hahahahahaha.. 

3 kommentarer:

  1. Men du är ju skitduktig på att baka!!!! Silviakakan är ju bara mums!!!! Och du, DU är faktiskt JÄTTEDUKTIG på att vara mamma till Trulz! Jag har sagt det förr, jag är GRYMT imponerad av att du tar hand om honom helt själv!!!

    Vad gäller sticka eller virka så kan jag lära dig om du vill, inte för att jag är så duktig på det men det är roligt och en skön avkoppling :-) Jag känner mig dock så som du bekriver det...fan jag är inte bra på något. Jag älskar ju att handarbeta men det blir aldrig som jag har tänkt mig... och det är trisst att aldrig känna sig nöjd. Men övning ger färdighet som de säger... Så än så länge har jag inte gett upp hoppet på att bli jätteduktig på antingen, sy, virka eller sticka.
    Kram på dig, du är en fantastiskt mamma!

    SvaraRadera
  2. Mja.. inte skit duktig, men sen har ju gjort den så många gånger att det går inte misslyckas.. hehehe..

    <3 ..tycker du verkligen att jag är en duktig mamma..snäll:)
    Mm.. inte alltid så lätt att vara ensam..men som ja skrev skulle aldrig önska han bort..

    Jo vill gärna lära mig, men nu åker ju du å när du kommer tillbaka så har du ju en liten, så då kansje du inte har samma tid.. sen vet ja inte om det är min grej, men prova gör jag gärna:)Tack!!

    Tack för stötten och dom fina orden :)

    SvaraRadera
  3. du är bra på mycket min tös...ta hand om trulz..och som att vara ensammamma...det är alltid inte så lätt....som du säger så har du mycket annat ...som du är duktig på...så tappa inte det inte.....puss och kram mamms älskar dig

    SvaraRadera