tisdag 31 januari 2012

Rar men smart ;)

Planlegging er bra när man är ensam mamma.. ja då menar jag planlegge köpe vinterdress i tid å så.. det kostar ju som sagt en del å ha barn, inte för att jag märker det så.. men han blir ju större å kommer kräva mera..

Var på storsenter härom veckan med en väninna å hennes dotter, barna sov i vagnarna så vi tog oss en tur runt å kollade in rean lite överallt..
" Vi gick in i en affär sa Goddag vad har ni här........................"
Hahahahahaha..
Så en annan dag innan hade jag fått VIP sms från Junior som hade salg på deras vinterdresser, votter och luer.. tittade mig omkring så helt bara sådär så såg jag en dress som hade passat Trulz skit bra :)
Först tänkte jag, skall jag eller inte??
Kom ju ihåg att den vinterdress som han har idag från reima, den köpte jag då i oktober då jag var gravid med honom, det var halva priset då med:)

Pratade med min väninna å hon hade sj tittat till hennes dotter så jag slog till..

Köpte en vinterdress i stl.92, fleecedress ( som man fäster fast i vinterdressen så man slipper ta den bort varenda gång, smart ) , en cool luva .. allt från Reima, 2ullbodys med byxor med fötter i stl.90 .. allt skulle ha kostat 2600:- men nu gav jag bara 1600:- , alltså sparade jag 1000:- som jag den dagen kan lägga på en annan dress, el på ett par skor till min guldklimp :)

Har även en väninna i Sverige som kommer att bli "ensam" mamma.. å när jag har berättat för henne hur jag planlegger det med att köpa när jag kommer på ngt billigt så köper jag det.. så nu har hon börjat göra likadant:) det är bra när man kan insperera folk omkring sig..

Hon i butikken sa då jag frågade om hun tyckte jag var "rar" att köpa så långt iförväg: nej du, vet du hur många som gör så?? Det kallas att vara smart!!
Jag är väldigt nöjd ialf och det kommer Trulz vara den dagen han får den på sig oxå..




2 kommentarer:

  1. Jag själv vågar inte köpa så långt i förväg då jag inte vet hur stor Melvin är när han väl ska använda klädesplagget. Jag har hittat många fina overaller här i sverige till supepriser men jag vågar inte köpa. Tänk om Melvin inte växer så mycket på längden som han har gjort innan (han har redan stannat upp lite) eller tänk om han sätter fart igen och blir skitlång och inte kan använda overallen i den storleken jag har köpt... dessutom har vi ingen plats att förvara så mycket saker i förväg. Så även om det rä rea och jag med suktande ögon tittar på de fina sakerna jag skulle kunna köpa...så håller jag i plånboken och väntar tills det väl är dags...får hellre ta det högre priset då och veta att han verkligen kan använda det än att riskera att det antingen är alldeles för litet eller för stort när det väl är dags och bli liggandes. Men superfin overall iallafall :-) Tycker det är kul med lite andra färger än bara blått på killar. Jag själv har kollat in en svart overall med gula detaljer på...bara för att M inte ska se ut som alla andra. :-D

    SvaraRadera
  2. Jag fattar dig..men ja köpte även vinterdress som han har nu i oktober innan han kom, hehehe.. åh då visste jag inget..
    Visst kan han växa iväg, men som hon sa i butikken att normal stl för barn vid 2år, är 92.. skullr d brista så får ja bara sälja den:) å det är märkesplagg såhär blir d nada problem.. ibland måste man chansa för att vinna.. hehehehe..
    Plats å plats, jag gör plats..hehehe.. sen har han sina två stora byråar som han har sina kläder i..
    Tack, det är kul med färger..jag tycker inte det finns tjej/kill färger..jo lite när dom e små kansje.. men för T som är så mörk vill ja han skall ha klatchiga färger;)
    Exakt..vill inte T skalls e ut som alla andra:)df smart köpa året innan dress.. hehehehe..

    SvaraRadera