tisdag 24 januari 2012

Sjuk, mer tänder, utvecklingsfas, trots??

Ja det är frågan??

Trulz har vart sjuk sedan fredag, men på lördag kom hostan.. men ett par dagar innan så började han minska på den varma maten till lunsj, sen efter någon dag igen så var det ingen alls.. han bara rent utav SPOTTADE ut den.. fatta inte rikigt alls.. men tänkte aja, kansje inte hungrig..
Så jag ringde helsesöstern, MajBritt och hon sa det kan vara mera tänder att han har ont i munnen.. så jag skulle bara ge honom det han vill ha. visst fint, om det nu bara var det..

Sen blev han ju sjuk, hostade som bara den stackarn.. å då såklart ville jag inte ge han mat för han nästan kastade upp den av hostan.. så det var bara ge honom banan, yoggi, brödskiver med pastej el makrill.. alltid något..
Men klart man oroar sig, som en väninna sa: vi har ju inte direkt dom tjockaste barn i stan!! .. hmm, nä å då oroar jag mig ännu mera..
Så nu har han inte ätit varm mat på flera dagar, men han har ju ätit annat då.. men frågan är bara om det är tillräckligt..
Så jag ringde helsesöstern igen.. å hon sa att det har säkert med att han inte är frisk, du vet väl själv hur du är när du mår dåligt, å då spec ont i halsen, om den kansje är sår.. jo ja.. men bara ge han sånt han vill ha..

Yoggi, banan, brödskiver med pastej el makrill.. mannagryn, majskrokar, skummbjörnar ;) , gröt, fruktmos, ......................å så igen.. å igen..
Men huvudsaken han äter ialf.. åh han dricker massa vatten..
Men vikten hans då??
Får bara helt enkelt vänta ut tills han är frisk, tills dess får han äta det han vill :)

Men då hoppas jag verkligen det bara är att han är sjuk el att flera tänder e på G.. för han har ju alltid vart ett matvrak innan.. vill inte ha ett barn som matvägrar.. men får bara låta tiden gå så får vi se..

Peppar peppar

2 kommentarer:

  1. Ja låt tiden gå...han kommer snart in i det igen. Inte lätt att vara liten, sjuk och dessutom har stora saker på gång (tänder eller utveckling). Se på M, som trots sin matvägran i några veckor, med mycket gråt och förtvivlan så fort maten kom fram, nu äter som en häst igen och har ökat i vikt över sin kurva. Du ska se om några dagar när T mår bätttre börjar han så smått äta igen, men ge honom bara det han vill ha och låt honom kladda med maten... inte kul att städa efter jag vet men det är fantastikt att se de små när de stolt stoppar in maten i munnen och applåderar åt sig själva :-) Här går fruktsallad fortfarande bra, prova med det, annars funkar majs, makaroner, ris, skinka, kokt morot, ärtor och osttärningar skitbra för M. Idag funkade t o m stuvade makaroner och falukorv :-) Ta det lugnt och stressa inte upp dig (jag vet inte lätt men T känner på sig om du stressar upp dig) och låt honom ta den tiden han behöver. Så länge han dricker vatten och så länge han äter det du skriver så är det ingen fara. Stora kram till T och mamma Mary

    SvaraRadera
  2. Jo jag vet Jenny..
    Kladda med maten får han varje måltid, kansje inte gröten..hehehe..
    Nu när han är sjuk så pillar han i sig ostbitar, skinka, å brödskiver stolt.. men det går allt trögare..
    Får bara vänta ut d.. å hoppas det BARA e att han är sjuk asså..
    Tack för stötten <3

    SvaraRadera