söndag 22 januari 2012

Söndagskos med plättar..

Idag stod det riktigt stilla med vad vi skulle äta för middag.. ibland vet man inte vad man är sugen på, el vad man skall laga, å då spec nu när jag lite måste tänka på Trulz, han kan ju äta allt, men tänka lite får jag allt..

Sen har han faktiskt inte vart så god form, inte sjuk.. men han hostar ganska illa, nästan som kikhosta/torrhosta.. jag riktigt ser hur han blir röd i ansiktet och har det ont när han hostar.. så han har änna vart ganska kinkig med maten det sista, tom några dagar innan han blev snuvig&hostan kom.. tänker efter då han vart sjuk innan så har han faktiskt vart lite kinkig i maten innan..
Har prövat mixa maten till bara mos, några skedar går men sen vill han inte ha mer.. sen ingen ide att fortsätta för han hostar så han spyr.. stackars liten måste göra ont i halsen..
Bäst å ringa Maj-Britt imon å bara se vad hon tycker.
Så nu nästan hela helgen har han fått yoggi, brödskiver med leverpastej&makrill, fruktmos, banan.. något har han ätit av matväg men det är lite räknat..han har bara fått sånt jag vet han vill äta;)

Så då tänkte jag, plättar e ju lätt ätit och går lätt att svälja..han åt ialf, det var huvudsaken, kansje inte sig proppmätt, men jag var nöjd ialf!!

 Så plättkos en söndag det satt fint..


2 kommentarer:

  1. Stackars liten! Calle har också hosta...det rä nog något som går. Tack och lov verkar det som Melvin har klarat sig från förkylning och hosta trots att vi träffade er i fredags och calle är hostig. Det där med maten ordnar sig, men jag vet hur frustrerande det är och hur orolig man blir...jag körde ju samma visa med Melvin för bara någon vecka sedan. Och några stora grabbar har vi ju inte som har mycket att ta av... men T klarar sig. Tänk dig själv hur sugen du är på mat när du är sjuk.

    Gott med plättar förresten, ska prova det igen med Melvin... han gillade det inte sist, inte ens med sylt och grädde på. Här är det ärtor, makaroner och skinka som gäller :-)

    SvaraRadera
  2. Nä det är just detta, hade han vart en tjockis så hade det vart lite mindre stressande..
    Men nu är han sjuk å jag hoppas d blir bättre:)

    Ja plättar funkar alltid, ialf här.. hehehe

    SvaraRadera