torsdag 19 januari 2012

Koser sig på åpne barnehagen..

Nu efter nyår har jag/vi vart duktiga att gå iväg till åpne barnehagen, här på Rykkinn, Gommerud..minst 2ggr i veckan.. ser att Trulz STOR KOSER sig samman med andra barn, vuxna..

I början var han lite skeptisk till alla, å till fröken Mette, hehehe.. nu mera sitter han i hennes knä under sångstunden.. det är mysigt å se han med en annan vuxen, ja menar som inte är ifrån vår familj.. men jag känner att hans ögon vilar på att där är min mamma, hihiiihi..

Barnehagen öppnar kl 9.30-14, vi brukar vara där halv10.
Då är det fri lek fram till 10.50, så rydder man undan alla leker sen så är det sångstund, efter det äter man samman.
Trulz brukar ju alltid få varm lunsj, som jag är uppväxt med, men här i Norge äter dom bara en massa brödskiver..hmm, men då vi äter får han lite banan&yoggi, mest för att vi skall sitta med dom andra å äta. Sen kl12.30 får han varm mat.. det går gör bra å sitta ned då med.
Sen så brukar han bli trött så då går vi runt 13tiden, då somnar han så fort jag sätter på han kläderna, sweetie .

Nu har vi vart där ett par gånger å man ser han känner igen barnen som är där, åh han flörtar mycket med fröken Mette, hehehe..



 Dom aktivitets schema som hänger på utedörren, lägger in en bild så kan ni själva läsa vad som händer på vår förskola :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar