onsdag 24 augusti 2011

Åpne barnhagen på Dønski:)

Idag har jag&Trulz..Jenny&Melle vart på åpne barnhagen på Dønski, i Sverige heter det öppna förskolan.
Vi trotsa regnet å gick hela vägen, ok lite blöta var vi.. men vad gör det.. å sen finns det ju inget dåligt väder, bara dåliga kläder.. hehehehe..

Va ganska mysigt å komma in i hallen där man såg det fanns små fack där barnen skulle hänga sina kläder, lägga matpakke å div.. fick en sån lite längtan tills Trulz skall börja, kansje låter dumt att man längtar tills ens barn skall börja på dagis, men det är inte det.. utan att jag tycker det är kul för honom å vara med andra barn, andra vuxna å inte bara sin mamma, det mår han ju bara bra av:) å sen så uppskattar man varandra på ett annat sätt.. tror jag ialf:)

Var inte så många barn, men det var bara Trulz&Melvin som kröp.. dom flesta var större.. men dom lekte på golvet och verkade ha väldigt roligt.. det var väldigt kul å se på ..hihihi..
Trulz e ju en liten vilde så han var nog i hela salen tror jag.. sen så slog han sig faktiskt i ansiktet, han blev gör lessen, men det går väldigt fort över med bara ett par sussar från mamma <3

Innan maten så var det sångstund, det värsta vad att jag kunde inte alla sångerna, men har ju sjöngt lite med Ulrich som tur vad, så några kände jag till:) måste verkligen gå lära mig så jag kan sjunga för Trulz..å sen när han kan så kan vi sjunga tillsammans, hemma nu så sjunger jag bara..å det blir på Svorska;) å han blir som i koma, antingen så tycker han det låter förfärligt el så bara älskar han det:)

Vi satt dessvärre inte med dom andra då dom skulle äta, vilket jag förut kom på att det kansje var väldigt dumt, men varken Trulz el Malvin skulle äta kl.11.. men sen nästa gång så vill jag nog ialf att Trulz skall sitta med, han behöver ju inte äta, han kan ju få någon liten frukt, bara så han känner gemenskapen, å att så här ser det ut när vi alla sitter å äter..

Själva barnhagen är helt ny, lite för nytt, för instution aktigt för min del.. vill att barnhagen skall vara som "hjemme" liksom, men det blir sikkert bedre eftervart kan jag tro:)
Tillbaka skall vi ialf, kansje inte för vår del 2ggr veckan, det är så mycket annat nu, babysvömming, alenaföräldrar treffer, mm..mm.. men en gang i uka vill jag absolut gå:) bra för Trulz!!
Träffade två andra mammor, dom enda som tog tillfälle å snakke med oss, en av tjejerna kommer från Majorna, å det visade sig sen då vi la till varandra på face att vi har två felles vänner från Mölndal:) ja som sagt världen är inte stor ass!!



Trulz somnade gott på vägen hem, sikkert helt slut av alla nya intryck.. men han som vanligt var helt exemplarisk.. min lille gutt <3



3 kommentarer:

  1. Du hade ju gör fina med juh.. får ta å bränna ned varandras på en cd snart tror ja..

    SvaraRadera
  2. han kommer att trivas på dagis tror jag..jätte fina kort på han och melvin

    SvaraRadera