onsdag 31 augusti 2011

Nu börjar vårt liv:)

Ja då var det i boks.. lägenheten vi var å såg på i söndags är våran.. verkligen våran.. kan knappt tro det..att den verkligen är vår.. jag har köpt den till oss..:)
Så måndag skall vi ned å skriva kontrakt, å overtakelse den 20Nov, fin bursdagsgave, hehehe..
Man tänker ju ganska mycket om hur man vill ha det, vilka färger, vilket golv mm.. men jag har bestämmt mig att jag måste flytta in för att sedan se efter man fått i ordning hur jag vill ha det, vilka färger jag vill ha..lättare å se mina saker i lägenheten liksom..
Men visst tänker man, hihihi, ganska kul att äntligen få bestämma om jag vill måla om el inte..
Tror kansje jag vill ha allt vitt å sen komba med andra klatschiga färger, lägenheten är ju ljus i sig å då tycker jag det är fint med vitt, det ser större ut på något sätt..
Än så länge så kommer jag&Trulzemannen dela sovrum, när han är såpass att han vill ha eget rum så får vi bara dela av det, så då kan jag inreda det då som ett pojkrum, nu tar vi det bara naturellt:)
Finns i stua en krok, som ett hörne där jag hade tänkt att kansje göra en lekhörna, myshörna där Trulz kan han sina leksaker, sitta pyssla å läsa böcker.. men soms agt får se med allt annat först, så vi får plass.. hehehe..
Men kul skall det bli:)
Åh en väninna, Anne, hon är kempe flink till att legge gulv, så henne har jag frågat, det dummaste e ju att vi flyttar in den 20:e så innan det blir nok inte gulve lagt, å sen har hun 50års dag, så det får bli efter det.. men det är ju helt ok, för det är inget fel på golvet, man kan gott bo på det ett tag till, om inte år kansje..men jag vill ha nytt!! Åh det bästa Anne vill inte ha ngt för det, hun sa bara att det är därför man har väninnor Maria:) men tror kansje jag vill ge henne något:)
Sen bara se hur jag skall göra med köket, jag vill kansje byta skåpsluckor, så om det blir hela köket el inte det får vi se.. bara finna någon som kan.. men får kolla med dom kontakter jag har, dock inte så många .. men men.. det ordnar sig!!

Det ordner seg för flinke piker.. sa en idiot till mig en gång!!
Hmm..

Men efter den 20:e Nov känner jag att då börjar vårt liv tillsammans, mitt&Trulz.. å har bara en massa lyckliga år framöver:) glädjer mig väldigt asså:)




1 kommentar:

  1. Spännande värre :-) Du får ha nedräkning till den stora dagen :-D

    SvaraRadera