fredag 19 augusti 2011

Bubbla..symbios??

Jobbigt när vardagen slår en i ansiktet.. man är liksom inte riktig beredd även om man visste den skulle komma..
Att få lilltassen har vart det bästa som har hänt mig.. skulle aldrig önskat mig annorlunda.. inte om något sen han kom..

Men hela grejen att bli gravid, gå gravid.. sen föda.. det har liksom vart som att leva i en bubbla, en symbios på något sätt..man har liksom inte behövt bry sig om något, känns det som ialf..
Men nu 8mån senare så känner jag att verkligheten börjar bita mig i hälarna.. man skall snart börja jobba igen, Trulz skall snart börja barnhagen, rutiner, rutiner.. även om man har dom nu oxå.. men på ett annat sätt..
Det är som att NU.. verkligen NU börjar livet med sonen min..

Är det en konstig känsla??

Även boende bubbla..symbios.. där vi bor nu är billigt å bra.. lite trångt men det har gått, men nu är det snart dags att flytta..helt ok, men samtidigt skrämmande..
Hitta ett ställe där man vill bo, ok ingen fara för min del för jag kan tänka mig bo i hela Baerum igentligen.. men har mina favvoställen, Rykkinn är ett av dom, varför vet jag inte igentligen.. men känner bara att där kommer vi att känna oss hemma, känner ju ingen där men känner bara att där kommer vi trivas <3
Så nästa lördag skall jag&Trulz på visning, vi tar självklart med oss tante Cecilie, henne vill jag allt ha med mig, vi har samma inredningskänsla för ting så det är bra.. nervöst tills dess, för tänk om denna kan bli vår??
Men det är ju vad jag vill.. våran lägenhet, där vi kan fixa, dona, måla så som vi vill:)

Det kommer bli bra till slut!!

Det ordner seg för flinke piker!!

1 kommentar:

  1. Ja snacka om bäbisbubbla...tänka jag har inte ens jobbat i det här landet än. Bara hemma i Sverige, kom hit som mammaledig...

    Håller tummarna att lgh blir din!

    SvaraRadera