måndag 8 augusti 2011

Barnhage check;)

Ja då var det dags snart för barnhage för lilltassen, ok, det är fortsatt 5-6mån kvar, men tiden rinner så snabbt iväg att jag hinner knappt blunda :)
Hitta en sån check lista för vad man skall ha i barnhagen, ganska bra tycker jag..

  1. Matboks og drikkeflaske- CHECK
  2. Barnhagesekk- CHECK
  3. Innesko- CHECK
  4. X-tra kläder, fra innerts till ytterst, som skall ligga i barnhagen
  5. Blöjor, sinksalva(men föredrar Idomin - CHECK ), solkräm, kuldekrem
  6. Vinterdress- CHECK , parkdress
  7. Regnkläder - CHECK
  8. Ull och fleece- CHECK
  9. Sko, stövlar/termostövlar, vintersko
  10. Luva och vantar, efter säsong
  11. Vagn+teppe,pute,dyne,vinterpose- CHECK
Kosedyr/snuttefilt och ev smokk- CHECK

Är lite igen som jag skall köpa, men som sagt en stund kvar.
Köpte idag ett regnställ, halvpris.. man får liksom passa på när man kommer över, får bara hoppas Trulz inte växer ut stl, ja ja.. är ju bara sälja annars:)

Sen är det ju så skoj att shoppa för lilltassen <3 han är värd allt&alltid det bästa..


3 kommentarer:

  1. Oj du är ute i god tid :-) här har vi inte ens satt upp oss på kö :-)

    SvaraRadera
  2. Men ni är ju två..jag är ju ensam, så jag måste tänka lite framåt:)

    SvaraRadera
  3. det är bra att du är ute i god tid min..tös..och vi får hoppas att han kan ha den..när han börjar. på dagis..

    SvaraRadera