onsdag 1 februari 2012

En lättnad:) , + i vikt,+ i längd ..å tand nr 5-6 på G!!

Har sänkt skulderna.. men bara lite.. är fortsatt veldigt nervös för att Trulz inte äter.. men det kändes bättre då vågen sa +245gram, trodde faktiskt helt ärligt att han skulle gått ned, typ 500gram.. kansje överdrivet..hehehe.. men tom MajBritt blev förvånad att han gått op med tanke på vad jag berättat då jag pratat med henne..

1/2-2012
Vikt: 9305gram
Längd: 77cm
Huvudomkrets:48cm

Åh hon berömmde honom (å mig att jag gör en sån god jobb, se på han Maria, han är så flink din gutt <3 , det värmer med tanke på att man faktiskt är alena) hon tycker att han förstår väldigt gott när jag pratar med honom. Berättade att på morgonen så har jag min egna lilla Herr Rober.. hahahaha.. jag sitter på dostolen å han ger mig mina kläder, ok, ibland säger jag bh å han ger mig byxan, men samma det för han ger mig ialf.. hehehehe.. å så säger han ahhhhhhhhhhhdaaaaaaaaaa , tror det betyder: takk takk.. hehehehe..

Så nu bara fortsätta ge honom det han vill ha, men oxå låta han får smaka på vad jag äter, för han undrar säkert, vill han inte då ha, då skall jag bara skita i det, men då har han ialf fått smakat.
Detta med att han inte äter kan pågå ett par uker till, men inga barn svälter i Norge!! Åh du skall få se hur fort han kommer ta sig!! Sen är det ju oxå att det tar lite längre tid eftersom hans magsäck har ju minskat å då är det inte så lätt å proppa den full.. sant, sant.. vet man ju själv liksom.
Sen undersökte hon munnen hans, inget galt i svalget.. men men.. två tänder på g rätt brevid dom 2framtänderna:)
Se mkt på allmäntillståndet hans, så länge han är uppgående, glad, sprallig mm, men märker jag att han börjar bli hängig så måste ja kontakt med en gång till helsestation/sykehuset.. uff..

Så sänka skulderna.. lättare sagt än gjort.. men mkt lättare nu sen jag såg han inte gått ned ialf.. bara hoppas att denna fasen i hans utveckling går över.. ganska så snart oxå;)

Har en väninna hennes son slutade äta efter han vart sjuk, som Trulz.. men han vägrade ialf öppna munnen, min son öppnar å sen bara spottar ut, men ialf.. nu äter han som en häst igen:) .. dit kommer vi inom kort oxå!!

Väldigt sött oxå: då vi satt på golvet å studerade Trulz så pratade vi ju lite om allt, å jag mes som jag är började ju gråta.. vill ju helst inte så inför Trulz för han tittar så konstigt.. åh idag snudde han sig, kom upp i min famn å såg mig rätt i ögonen å så klappade han mig på kinden..
Det kan man kalla mamma kärlek <3
                                                                      MIN PRINS <3

2 kommentarer:

  1. Sötis lille T :-) Vad kul att han har gått upp i vikt och vilket huvudomfång han har... Melvin har ett bara 46,4, men det rä nog lite rester kvar sedan hans platta skalle tror jag :-) Vad kul att T också får fler tänder...M har dock glömt bort tänderna bredvid framtänderna...han har 2 kindtänder på G istället... på samma sida, en uppe och en nere. Mne några tänder bredvid framtänderna syns inte än...

    SvaraRadera
  2. Ja en stor lättnad för mig oxå.. kan släppa skuldrna lite mera nu:)
    Hehehe.. stor höve.. hehehe.. han har mkt där inne som skall få plass.. hehehehe..
    Hans syns inte heller, bara dom e på G..

    SvaraRadera