torsdag 1 september 2011

Livet är som en upp å ned väg..........................

Idag har jag änna ett down's.. från igår kansje..

Fick pratat m tjänstleder på mitt jobb å fick svaret NEI jeg trenger ikke hjelpepleier på dagtid, alltså vi kan ikke göre om din tjänst till dagtid!! Men du har fast stilling i kommunen å den blir du ikke av med!!
HMS: NEI du har ikke krav på att bli omplasert pga olika orsaker!! Det du har krav på är om du söker en stilling så har du förste prio!!

Ok, men jag kan ju inte söka på ngt som inte finns, kan ju liksom inte söka på psykolog jobb?? El??
Så fast tjänst i kommunen, vill börja jobba igen, har utbildning och meget lang erfarenhet.. men ingenstans dom kan placera mig.. hmm..
Men det som föles viktigast för meg är att vi blir ikke uten penger ialf..
Tycker bara det är sjukt dumt att dom inte kan placera mig någonstans där dom behöver istället för att ha outbildad personal, inget emot dom.. men jag har ju utbildning.. ja ja, skall ha möte med NAV neste uke å se vad dom har för förslag.. jag är öppen för allt jag, tom att börja studera om det nu skulle vara så.. ok, inget läshuvud kansje men men.. får ju försöka som sagt:)

Ja livet är verkligen ingen dans på rosor.. inte för att jag sagt det.. men är det inte det ena så är det andra.. å inte det då kommer det tredje å fjärde.. osv.. *suckar*..
Åh inte för att jag hade haft det bättre i Sverige..jo jobbsituationen kansje, där hade dom fixat en dagtid till mig.. men sen ekonomiskt vete fasiken om jag hade klarat mig, om inte annat så hade jag absolut inte fått behålla min köpta lgh, utan fått sälja.. men det behöver jag inte här, men det är la för att här eier man..tur det då:)

Men som sagt innan.. det ordner seg för flinke piker!!




1 kommentar:

  1. Förstår inte hur de kan göra så på ditt jobb. Visst jag förstår om de inte har behov av en dagarbetande, men kan de inte fråga om någon har lust att byta? Man vet jua ldrig, kan ju faktiskt finnas folk sm vill jobba natt istället som redan jobbar dag. Hoppas verkligen det löser sig för dig, håller tummarna. Kram

    SvaraRadera