lördag 10 september 2011

Första ordets innebörd!!

Ord, ting man säger, saker man pratar om..ord på ting man pekar på..men vet dom vad vi säger (dom små liven)
Jag har ialf märkt sedan Trulz började krabble runt i hela lägenheten är det ett ord som ofta kommer ut min mun.. ordet NEJ!!
Först så tänkte jag vel att han inte fattade själva innebörden av ordet utan han fattade bara själva tonläget på hur det sas.. 
Men jag tror banneme han fattar nej.. för han blir gör lessen, men som snabbt går över, så illa kan det inte vara..
Söt är han ialf, trots mamma säger nej!!

Mestadels då han krabbler emot katternas vattenskålar som han så gärna vill välta å leka med/i.. hihi.. ingen större skada skedd, men jag tänker att lika bra att börja säga nej nu, så vet han sedan att där är det verkligen nej som gäller, man får inte röra katternas matskålar.. kan ju ialf alltid försöka ..

Men detta ordet kommer vara ett ord som ofta sägs ialf.. hehehe..behöver ju inte alltid bety noe negativt så på det sättet, men alla vet ju vad ett nej betyr;)

2 kommentarer:

  1. Hahaha samma här, Melvin började ju för några månader sedan dra i sladden till TVättmaskinen. När jag sa NEJ till honom så fick man antingen ett hånflin tillbaka eller en liten kille som började gråta med krokodiltårar trillandes för kinderna... nu blir han inte ledsen längre men han fortsätter likväl dra i sakerna tills vi flyttar honom....

    SvaraRadera
  2. Hehehe, Trulz blir gör lessen, el so du säger ett hånflin tillbaka.. hahaha..
    Trulz drar i alla sladdar han med..hmm..

    SvaraRadera