torsdag 1 september 2011

Treff för alena mammor......

Igår vart jag&Trulz iväg på en treff för alena mammor i Baerum kommune.
Det var 8st kvinnor, åldrar mellan 37-45, barn från 15mån till 4 år, alla bosatta i Baerum på något sted. Ingen av dom har faren i deras barns liv, utan mera några timmar då å då.. el ingen kontakt alls..

Men det var ganska dålig presentation, ialf för oss som var nya, dom andra hade ju träffats i snart 2år, det var bara jag&en annan tjej som var nya för gången. Jag hade ju velat att alla kansje presenterade sig å berättade lite om sig själva, men dom hade ju så mkt annat att prata om, så vi som var nya blev liksom "glömda" , lev ju mest att man satt å lyssnade på dom, å fick man tillfälle att komma in i samtalet så gjorde man det å passa även då på att fråga vemgammalheterduifrån??
Det var liksom inte så som på barseltreffen första gången, man skrev sitt namn, tele, å sen fick man berätta lite om sig själv.. fast där kände ju ingen någon första gången (förutom jag&Linn då;)

Det var trevligt, å kansje trevliga mensker.. god mat:), men jag vet faktiskt inte.. jag är inte negativ eller så, men jag vet inte om jag har tid att "lära" känna flera mensker, jag har liksom tillräckligt otid med dom jag har nu, Trulz får all min uppmärksamhet liksom.. det är ju inte så att jag sitter pratar med väggen om kvällen.. hahahaha..
Sen ärligt vet jag inte om dom var i min stil liksom, kände mig liksom för ung för dom, trots att jag var en av dom äldre.. hihihi..
Men vi skall gå en gång till så kansje det blir bättre nästa gång!!
Försökte ju ta kontakt med en som bodde här nede i Sandvika, sa att om hon ville ses på lördag/söndagar så kan vi bara byta nr.. javisst sa hon.. men sen hände det inget mera..hmm..

En av dom andra helt nya, henne blev jag väldigt stressad av, hon var 1år yngre än mig men såg ut som hon var äldre.. men på henne var det bara en massa klaging, jag hinner inte det.. å klarar inte det.. pust&suck..
Tänkte bara WHAT??

Kansje jag som är "rar" ??
Ser mig inte som en svår menske å komma in på livet, ser mig inte heller som så tystlåten.. men vad gör mna när man liksom inte kommer in i samtalen??

Nja, en chans till.. sen får vi se..gidder ikke gå på noen treff en gang i uka å sen inge mera.. da koser jeg meg hellre hjemme med Trulzen:)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar