måndag 19 september 2011

Gamla hederliga potatisskalare;)

Idag har jag funnit min efterlängtade hederliga potatisskalare..*HAPPY*..tror den försvann när mamma var här, trodde kansje hon först hade "snott" med sig den, hehehe.. åh det kan jag fatta om hon hade, hihihi.. för bättre skalare får man leta efter!!

Tror jag skulle bli skogstokig innan jag hittade den, tror jag hade 4st olika skalare, som jag rent av bara blev förbannad på å slängde..
Den ena kunde man bara dra åt ett håll.. den andre höll jag på att skära av mig tummen, ok, har två tummar, men behöver båda;) .. den tredje var man tvungen skala i vattenkranen.. den sista var av plast å hände NADA, ZIP.. hmm, tror jag blev gal el?? Åh tro vad glad jag blev när jag hittade min hederliga potatisskalare:)

Tror den är 20år gammal å fortsatt lika bra..skulle inte ens byta det emot pengar.. hahahaha..
Men undra om dom finns att köpa?? Och om dom finns, undra om dom är lika bra som min, som har 20år på nacken;)
Men nästa gång mamma kommer skall jag gömma den, hehehe..

3 kommentarer:

  1. Hahaha var hittade du den? Jag höll på att leta ihjäl mig efter vår potatissticka i Halmstad...hittade den efter två veckor på hatthyllan!!! Jag tog min halsduk från hatthylla och då trillade den ner-...den hade alltså legat på hatthyllan i 2 veckor!!!! Vad den nu gjorde där...förklaringen fick jag av Calle och det var att han hade varit tvungen att ställa om modemet och det ska vara en spetsig sak till det, altså potatisstickan...han glömde sedan ta den med sig..

    Potatisskalaren som din finns att köpa fortfarande, jag älskar den sortens skalare, vill inte ha skiten som man bara kan dra ifrån sig...den sätter jag bara i naglarna. Jag har en sån som du har någonstans..ligger väl nerpackad i en låd sedan flytten. Calle hade en annan skitsak när vi kom upp hit jag och Melvin och jag har totalvägrat skala potatis med den...så för att jag skulle börja skala så köpte vi en ny på Ikea, dock en annan sort än den du har men den är SKITBRA!!!

    SvaraRadera
  2. då tar jag med min..för jag har en likand

    SvaraRadera
  3. Alltså den här bilden! Jag tror jag älskar den!!

    SvaraRadera