söndag 4 september 2011

Mamma/ mormor på besök:)

Åh det skall bli så kul nu när mamma kommer imon, det händer ju så mkt med Trulz hela tiden, han utvecklas varje dag nu..
Ok, nu pratar jag med mamma mer än en gång varje dag, jag berättar ju allt, jag ringer så fort det är ngt som han gör el om det är ngt så hon är väl uppdatert, men änndå kul att hon kommer för nu får hon se allt själv som jag berättat om:)

Ibland, men bara ibland kan det vara trist å bo så långt borta, men samtidigt hade man bott närmare så tror jag inte att man hade uppskattat besök lika som man gör idag, låter kansje konstigt men det var skönt att flytta en bit bort från mamma, inget fel i henne, men vi hade ett alles för närt förhållande.
Idag när vi ses är det roligare, uppskattar varandra på ett annat sätt.

Men för Trulz skull är det lite synd, men nu kommer hon ganska ofta, å sen när han blir större så kommer jag vilja han åker ned till mormor&Christer"morfar" och är med dom, som ett litet sommarlov utan mamma, hihi.. å så kan jag passa på att jobba dygnet runt!!

Se skall det bli kul för nu skall vi åka kolla lägenheten, hoppas jag att vi kan, skall vi mäta köket å lite annat, sen kansje vi tar en tur till Ikea å går tittar på sånt som ja skall köpa, bla matbord+stolar, lite annat dyl oxå..sen skall vi rensa rensa rensa, både uppe å i boden i garaget, jag kan inte hamstra längre.. hahaha.. för dels så har jag inte så stor bod som nu, å jag menar att saker som jag vet att jag aldrig kommer använda så lika bra slänga el hur?? Sen passa på slänga å köpa nytt nu när man får sin egna lägenhet, asså inte kasta onödigt nu för att köpa nytt, men sånt som inte används!!
Gött när mamma kommer. då händer det saker;)

Har kollat hemnet på lite insperation, har sparat bilder som jag skall visa mamma oxå, vad hon tycker!!

Sen skall vi planlägga flytten, när.. sen skall jag smsa alla som har sagt dom skall hjälpa mig att flytta, är inte så många för jag känner ju inte för många, så jag får bara hoppas att dom som sagt håller sitt ord, vill liksom inte hyra flyttfirma som jag hade tänkt från början, lägger hellre pengar på mat&dryck till alla..

Dags lägga sig snart.. skall bara kolla lite mera hemnet;)

Nattizzzzzzzzzzzzzzzzzzz



2 kommentarer:

  1. Visst är det kul när mamma/mormor kommer på besök. Tyvärr kan inte min komma upp så ofta, för långt liksom och dessutom har hon ju djuren. Men "bara" 8 veckor kvar sedan åker vi hem en månad, jag bara längtar.

    När vi flyttade upp hit så slängde vi MASSOR, sånt som har stått nere i källarförådet sedan vi flyttade till Halmstad för 5 år sedan och som aldrig sett dagsljuset i Halmstad åkte ut fortare än kvickt. Ja vi slängde inte det, vi gav en del till Katthemmet i parken och till Emmaus...så det kommer ju tillanvändning för npgon annan istället :-) Vi flyttade ju från en 2:a på 67 kvm till en gemensam 2:a på 49 kvm...och Calles lgh var ju redan fullmöblerad med hans saker så det var bara att rensa....

    SvaraRadera
  2. Nä det kan jag fatta, lite längre..men sen har jag fördelen att mamma är ju sjukpensionär, å har möjlighet å komma när som helst:)
    Satt just å sa till henne att man uppskattar besöken bättre när dom blir så sällan:)

    När ja flyttade hit så slängde jag en hel del med, kunde ju inte ta m allt hit, men under dessa snart 5år så har jag samlat på mig igen, kansje är lite av en ekorre, heheheh..

    SvaraRadera