måndag 13 februari 2012

Aldrig friska igen :(

Herrigud asså denna förkylningen :( den verkar som att den är här för att stanna å det ett bra tag till för just nu känns det inte som om vi kommer blir friska någonsin :(

Vaknar med flummigt huvud, täppt näsa, snyter mig å  ja.. just det ja det som kommer ut, Trulz snorar å det kommer massa "skummigt" ut ur näsan, hostar så han nästan kastar upp.. tur ingen feber iallafall!!
Är inte alls god form någon av oss.. får liksom inte gjort någonting i vardagen, inte så att det finns en massa måsten, men jag hade velat bli frisk, orka mer.. Trulz blir frisk så han kunde börja äta igen.. nu är det på 3e veckan som han lever på gröt, yoghurt+banan och fruktmoser, ibland en å annan brödskiva, frukt, skinka, ost mm..  hur länge kan han leva på detta liksom?? Hade jag levt på det så hade jag ju blitt syltynn :O och mått ganska dåligt..

Skall ringa prata med helsesöster imon igen, tror kansje jag vill kolla vikten hans denna veckan, lite stressad för den om man säger så.. han är ju så liten :(

Ingen ide att gå till fastlegen, för så länge han inte har feber å allmäntillståndet är som det skall så gör la dom inte..
Men skall ringa ang blodpröven dom tok på honom, om den visade något!!

Men nu känner jag verkligen att nu vill jag vi skall bli friska så man kan göra sin vardag som man brukar och umgås med andra människor!!

2 kommentarer:

  1. Usch ja det är verkligen inte kul att vara sjuk och så länge dessutom. M är sjuk här också, men än så länge bara feber men han har börjat fjanta sig med maten. Äter extremt dåligt igen :-( Krya på er! Kram

    SvaraRadera
  2. Uff stackars dom små asså..men stackars oss oxå för det är ju vi som skall liva upp dom, se till att dom äter å så..
    Hmm..
    Krya på er/Melivin <3

    SvaraRadera