torsdag 16 februari 2012

Op op op..

Ja då var det dags en tur till MajBritt, vår helsesöster igen för att väga Trulz, mest för min egna del, lite för att lugna mig själv..

Åh åter igen så har han gått upp i vikt.. å han följer sin kurva, å han är så pigg&glad (trots att han vart syk nå i 3uker, förkyld å hosta)

Det var skönt att se han iallafall INTE gått ned, då vet jag faktiskt inte vad jag hade gjort, ärligt?? ..så det var en lättnad att se han stiger i vikt iallafall. Så nu  skall vi inte dit förrän nästa gång i Mars, då är det 15 mån kontroll+vaccination.. uff det gruar jag mig med för, men det går bra:)

Helsesöster sa bara fortsätt som du gör, men blanda gärna ned lite grädde i mat, el typ nyponsoppa ex.. så får han mkt fett i sig!!
Men som jag sa till henne så stoppar jag allt jag bara får lov till att stoppa i munnen.. hehehehe..
Fortsätta som innan så kan man alltid hoppas då mamma kommer att hon kan få han till att äta igen:)

Men skönt.. men har inte släppt all oro..:/

2 kommentarer:

  1. Så skönt att det ser bra ut trots allt! :-) Vaccinationen sen kommer att gå jättebra, Melvin reagerade med lite gråt vid sticket sen var det över och han har inte fått någon som helst reaktion på den. Hur mycket väger T nu?

    SvaraRadera
  2. Ja skönt, men oron e inte brota hos mig änndå..men jag puttar allt ja kan i munnen på honom, idag på väg hem så fick han smultringer..hehehehe.. mkt fett ialf;)
    Jag skrev aldrig upp denna vikten eftersom detta bara var en sån oros viktmålning, men tror det var 9450gram tror jag..
    Melvin då??

    SvaraRadera