söndag 5 februari 2012

Söndags städning:)

Härliga söndag.. då allt är stängt i Norge, ok, det har öppnats mer nu sen jag flyttade hit för 5år sedan.. men söndag kommer alltid förbli hemmekos <3

Trulz har blitt förkyld igen.. suckar.. stackars liten, hur mycket skall en sådan liten kropp tåla igentligen??

Tror hans mamma får passa lite bättre på att inte andra barn suger på hans vattenflaska, napp mm.. tror nämligen så han blitt förkyld.. aja.. inte alltis så lätt då..får bara kolla lite xtra då man är samman med andra barn!!

Men vi trotsade gnället som faktiskt nästan pågått hela dagen.. men jag vet att han älskar dammsugan, hehehe.. så jag tänkte, aja då drar vi igång å städar:) åh det kan jag lova det satte humöret på plass..men det är viktigt att jag säger till honom: skall vi dammsuag nu Trulz?? du får gå ut öppna skåpet så skall mamma ta ut dammsugarn:) så söt.. så kryper han ut i gången å öppnar skåpet..
Vi dammsug hela lgh å sen gav jag mig på soffan, det behövdes för det var ett tag sen sist.. Trulz kollade så det gick riktigt till..
Sen dammsög han lite sj'lv.. om man nu kallar det dammsuga.. hahahah..

Men GUD va lessen han blev när ja skulle ställa in dammsugarn, hade inte hjärta så han fick dammsuga lite till ;)



Bra mamma el??

2 kommentarer:

  1. Vilken söt städhjälp du har... M är både lite rädd och nyfiken på dammsugaren. Men idag hjälpte han mormor att dammsuga där uppe :-)

    SvaraRadera
  2. T var gör rädd, men inte numera..utan tvärtom, så fort skåpet öppnas så är han fortare där än luften.. hahahaha..

    SvaraRadera