lördag 18 februari 2012

Smokkfri dag:)

Idag har vart en grå, regnig dag hær i Sandvika, men jag&Trulz tog oss en spatseringstur ut:) lika bli som vanlig..som vilken annan dag som helst, bara att denna dagen hade vi ingen smokk/napp, vi hade inte ens med oss någon før jag glømde den :/ .. tænkte inte så mkt på det just då, utan det var senare nær vi kom hem då han hittade en napp som han stoppade i munnen, som senare tappades ur.. det var då som jag tænkte att OJ Trulz har ju inte haft en napp på hela dagen:) å så fortsatte dagen/kvællen..gør bra.. men nær det var læggdags så ville han ha den, el det ær ju inte så att han sæger: mamma, vart e min napp..hihihi.. men han utfør ett ljud som låter som nær nappen e borta i sængen, lite gnyig sådær.. hehehe..
Tycker det ær helt ok att han får den vid natten, helst om han vart så flink att inte haft den på hela dagen, från morgon till kvæll:)

Sen ær han inte så stor æn att jag vill børja anvænja honom vid nappen, det sa ju helsesøster sist att ja skulle børja med, men næ.. inte æn.. han e min lille baby æn, hehehe.. nærå skall bara vænta ett tag till.. jag menar fortsætter det såhær så kan det inte vara något problemos, el hur??

Men sen vet jag ju oxå att alla dagar ær inte dom samma, så imon kansje det bara e en napp dag;) å så får det bara vara, vad mer kan man gøra liksom??
En dag ær iallafall en bra børjan på flera;)

2 kommentarer:

  1. Jag frågade tandläkaren ang napp och när man bör sluta med den. Hon sa att senast runt 3 år...innan dess är det ingen fara för de små att ha napp eftersom det är en sådan trygghetsgrej. Så här får Melvin behålla sin napp... försöker dock undvika ge honom den på dagen när han leker mm. Men i vagnen, bilen och i sängen så får han ha den. Skulle han hitta den på dagen när han leker så tar jag inte den ifrån honom.

    SvaraRadera
  2. Nä jag vet ang napp, det är inte så att jag tar den ifrån han utan han har bara inte haft den..
    Tyckte bara det var kul att han var utan den, att han liksom tänkte på annat..

    SvaraRadera